|
Da jag inte visste att man fick lov att aka genom tullarna som ligger vid sidan av eftersom inte min polare som jag aker med sagt nagot om det till mig och jag har aldrig hort det forut, hade ingen tanke pa det heller.
Jag har Alamo som biluthyrare och min kompis som jag akt hit med som har egen bil, som var har forra aret akte forbi en och han fick boter pa 100dollar :/
jag hittade detta pa natet oversatt med google translate.. det verkar javligt krangligt..
Som det ser ut maste man kontakta dom samma dag som det intraffar ocksa och det var ju nagra dagar sen... fan blir sa irriterad, kanns som valdigt onodiga pengar.. :/
Traveler Information: Toll Kränkningar Toll Överträdelser
Florida stadgan 338,155 kräver att du betalar en avgift om du kör på en avgiftsbelagd väg eller bro i staten. Underlåtenhet att betala din avgift är ett rörligt kränkning, per avsnitt 316.1001 FSand om han döms, kan du bedömas poäng på ditt körkort för att inte betala vägtullen, förutom böter.
Vägtullar kan betalas med kontant eller med sådana förbetalda konton som SunPass, E-godkänd eller spelrum. Ditt förbetalt konto måste innehålla tillräckliga medel så att du kan betala din avgift när du färdas genom körfält, precis som kontanter kunder gör. Floridas avgiftsbelagda myndigheter inte går längre kredit.
Elektronisk verkställighet: SunPass tar en bild på din licens tagg som du går igenom körfält. Om vi inte får en signal från en transponder, och kan inte matchar din registreringsskylt till ett aktivt konto, kommer en obetald avgift meddelande att skickas till den adress på fordonets ägare på filen med Florida Department of Highway Safety och motorfordon i enlighet med Florida stadgan. Underlåtenhet att efterkomma det obetalda avgiftsbelagda varsel kan resultera i utfärdandet av en enhetlig Traffic Citation.
Om du missade en vägtull och är en SunPass kontoinnehavare: Om du får en obetald Toll Notice (UTN) eller en Uniform Traffic Citation (UTC) med posten, ring SunPass genast på 888-865-5352 och be att få tala med kränkningar verkställighet avsnitt. Ha UTN eller UTC antal tillgängliga.
Om du missade en vägtull och är inte en SunPass kontoinnehavare: Om du inte är en SunPass, E-godkänd, Leeway eller tidigare O-Pass kontoinnehavaren och befinner dig i en obevakad, dedikerad SunPass körfält, fortsätt genom tullstationer. Sluta inte och backa upp, eftersom det är osäkert. Betalning för vägtullen krävs fortfarande.
Maila betalningar till: Floridas Turnpike Enterprise P.O. Box 310 Ocoee, FL, 34.761
Gör check eller postanvisning betalas till FDOT Turnpike Näringsliv och innehålla följande uppgifter: fordonets plåt information, datum och tid för händelsen och Plaza namn eller Mile Marker. (Skicka inte kontanter.)
Om du utfärdades en obetald kvitto tribut varsel vid tullstationer och antingen förlorat ditt kvitto, eller vill kontrollera statusen för din betalning, ring 407-264-3164.
Vänligen håll betalningsbevis. Beroende på vilket datum vi får in din betalning kan vissa fördröjning inträffar och en obetald avgift meddelande eller enhetlig trafik citatet kan fortfarande skapas. Håll din betalningsinformation hands för att hjälpa till stängning ut brott.
Om du kör en hyrbil och missade en vägtull:
Om du har rest genom ett SunPass enbart körfält och körde en hyra fordonet vid tidpunkten för det missade tribut, kontakta hyrbil företaget direkt att rapportera missade tribut och att lära sig deras politik för tribut kränkningar.
Om du ändå vill göra en betalning för de missade avgiftsbelagda du kan skicka en check eller postväxel för den mängd av den vägtull som FDOT Turnpike Enterprise, PO Box 310, Ocoee, FL, 34.761. Se till att:
Skriv taggen antalet fordonet på betalningen. Taggen nummer kan placeras på hyresavtalet. Behåll kvitto (kopia av postas check, den avmarkerad, eller postanvisning kvittot) eftersom detta kommer att hjälpa i fall en kränkning genereras. Observera att i Florida lag är kränkningar utfärdas till den registrerade ägaren av fordonet, i detta fall hyrbil företaget, så företaget fortfarande kan få en obetald avgift märka om din betalning kors i mailet med kallelsen skickas till hyrbilen företaget. I händelse av att avgifterna bedöms, kommer avgifterna från den hyrbil företaget, inte från Floridas Turnpike. Du måste kontakta hyrbil företaget direkt för beslut om detta inträffar. Bifoga en själv riktar frankerat kuvert om ett kvitto kommer att begäras. Om du inte har registrerat dig för PlatePass (R), Pass24 (R), E-Toll, eller TollPass program med din hyra agentur, måste du kontakta detta organ omedelbart för att lösa problemet. Om du har registrerat dig för PlatePass (R), Pass24 (R), E-Toll, eller TollPass program, kommer hyran byrån fastställa hyra fordonet genom att registreringsskylten och använda den informationen för att elektroniskt samla in tribut. Uthyrning byråer kommer att bedöma de avgifter som överenskommits i ditt hyresavtal för att samla tullen.
Straff för brott: Om du inte kontakta oss genom dagen på det obetalda Toll Kallelse att betala arrangemang, får du per post en enhetlig Traffic Citation på adressen på filen med Institutionen för Highway Safety och motorfordon i enlighet med Florida författning.
Underlåtenhet att svara på en Enhetlig Traffic Citation kan resultera i böter bedöms, och även möjligheten att du kommer att samla poäng på din Florida körkort. Varje övertygelse för underlåtenhet att betala din avgift kommer att resultera i tre punkter ska bedömas utifrån ditt körkort. Basen fina är $ 100, och den utfärdande länen kan lägga till andra avgifter till basbeloppet.
Om du inte har uppdaterat din adress med registreringsskylten byrån får Clerk domstolens försök att hitta dig genom att skicka kallelsen till adressen på ditt körkort. Om du får ett meddelande från kansliet vid domstolen, se till att ta reda på vilken avgift myndighet utfärdade Citation, och kontakta dem direkt.
Florida Highway Patrol och Office of Motor Carrier Efterlevnad verkställighet: Förutom elektroniska verkställighet, bedriver Florida Highway Patrol också slumpmässig kontrollverksamhet vid SunPass körfält. Denna består av undercover arbetare inne i tullstationer, samt uniformerad fordon patrullen arbetar i tandem.
|