Jag håller på och lägger i tocken därninga sound deadener just nu, tyvärr saknades en bit i mitt paket så jag kör delvis med Feltemas bitumen-plattor och kan återkomma med feedback när väl vraket är färdigt om hur det verkar

Men min fråga är: jag skulle vilja lägga nåt mjukare isoleringsmaterial mellan plåt/stumma mattor och den mattan som hamnar överst. Som jag förstått det så tar väl de tunga, stumma mattorna mest upp vibrationer, så jag skulle vilja komplettera med nåt mjukare.
Är det nån som har nåt tips på lämpligt isolermaterial för detta ändamål? Alternativen jag tänkt på än så länge suger pung;
Skumgummi i olika former -verkar jättebra mot ljud, men det suger fukt och det blir inge bra alls. Dessutom kan det kännas som ett svampigt epa-golv.
Feltema har nån "ljudämpningsfilt" bland ljudprylarna, jag var och kände och klämde på den häromdan och den kändes spontant ännu mer fuktsamlande och äcklig.
Golv-foam, typ sån man har när man lägger parkett är ett alternativ - dock så tror jag att om det väl hamnar vatten under den så torkar det väl aldrig eftersom det verkar som en tät plast = rost, inte skoj.
Nåt syntetiskt Gore-tex-aktigt material som "andas" vore ju grejen, men jag kan inte komma på ngt bra. Det får gärna vara ett material som inte kostar massor också.
Tips någon?