Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 17:47
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
JimmyHoffa
|
Inläggsrubrik: frågor om grenrör Postat: 11 maj 2011, 22:38 |
|
|
|
sitter headers monterade på bilen nu, dessa är fullängds och tar en jävla plats under bilen tycker jag, vill gärna ta i när man sänker luftfjädringen. Har spanaat lite på korta varianter och även block huggers men nu till min fråga!
orginal grenrör skilljer dom sig mellan varje v8? jag vet att dom passar dom flesta men är utformningen på dom olicka? Dom här bock grenrören sitter dom orginal på någon motor eller är det eftermarknads prylar ?? är dom att föredra framför orginal? tycker dom e ganska saftigt prissatta.
|
|
 |
|
|
KUNGEN
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 12 maj 2011, 16:59 |
|
|
|
bockhorns grenrör kan vara olikt utförande.. men bara vart man monterar avgassystemet.
men ifall det gäller på den 63 impala du har på bild.. och det sitter en s-block motor i så kan du montera de grenrör där avgasröret monteras i mitten.. det är original och då behöver du bara beställa den främre biten av avgassystemet från tex: Rogers custom och den slutar precis bakom framhjulen.
priset kan säkert variera.. men tycker inte de ska vara så himla dyra.. en säljare på min klubb har en jävla massa.. ska jag höra med han vad han ska ha för 2st????
vill du ha det grenrör med original generator fäste med??? ifall han har!!!
|
|
 |
|
|
JimmyHoffa
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 12 maj 2011, 18:56 |
|
|
KUNGEN skrev: bockhorns grenrör kan vara olikt utförande.. men bara vart man monterar avgassystemet.
men ifall det gäller på den 63 impala du har på bild.. och det sitter en s-block motor i så kan du montera de grenrör där avgasröret monteras i mitten.. det är original och då behöver du bara beställa den främre biten av avgassystemet från tex: Rogers custom och den slutar precis bakom framhjulen.
priset kan säkert variera.. men tycker inte de ska vara så himla dyra.. en säljare på min klubb har en jävla massa.. ska jag höra med han vad han ska ha för 2st????
vill du ha det grenrör med original generator fäste med??? ifall han har!!! tack kungen, skickar PM
|
|
 |
|
|
knugen
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 12 maj 2011, 19:48 |
|
|
|
köpte ett par nya hedman hedders till min 60a förra året och passformen var la sissodär. på ena sidan går det rätt bra men på andra sidan går dom mycket längre ner och det är det första som tar i under bilen, hade dock tänkte att försöka värma och kröka till dom lite. eller om någon annan har något bra tips
_________________ -:1960 Impala 4dr ht:-
|
|
 |
|
|
ChevaPate
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 13 maj 2011, 12:57 |
|
|
KUNGEN skrev: bockhorns grenrör kan vara olikt utförande.. men bara vart man monterar avgassystemet.
vill du ha det grenrör med original generator fäste med??? ifall han har!!! Tjena! appropå en jävla massa grenrör vet du om han har 2 st. Cheva 427 grenrör liggande? bockhornsmod.
_________________ four doors no waiting
|
|
 |
|
|
KUNGEN
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 13 maj 2011, 16:08 |
|
|
|
hejsan.. ja kan inte svara på det. men här är hans nummer så kan du fråga han direkt. Ola manfresson Mobil: 073-3708220
han har mängder med grejor.. mycket cheva.. köpte mina bakljusglas utav honom 100:- st.
nåja.. ALLA ER ANDRA KAN JU OCKSÅ SPARA NUMRET. ett till ställe med saker är aldrig fel att ha..
trevligt helg/ Tjenare Kungen
|
|
 |
|
|
Cheva_Power
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 13 maj 2011, 16:18 |
|
|
KUNGEN skrev: hejsan.. ja kan inte svara på det. men här är hans nummer så kan du fråga han direkt. Ola manfresson Mobil: 073-3708220
han har mängder med grejor.. mycket cheva.. köpte mina bakljusglas utav honom 100:- st.
nåja.. ALLA ER ANDRA KAN JU OCKSÅ SPARA NUMRET. ett till ställe med saker är aldrig fel att ha..
trevligt helg/ Tjenare Kungen vart befiner han sig nån stans ?
|
|
 |
|
|
KUNGEN
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 13 maj 2011, 16:31 |
|
|
|
1.3 mil utanför halmstad..
|
|
 |
|
|
ChevaPate
|
Inläggsrubrik: Re: frågor om grenrör Postat: 13 maj 2011, 17:08 |
|
|
KUNGEN skrev: hejsan.. ja kan inte svara på det. men här är hans nummer så kan du fråga han direkt. Ola manfresson Mobil: 073-3708220
trevligt helg/ Tjenare Kungen Tack för tipset skall prova och ringa!
_________________ four doors no waiting
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina