Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 16:20

Ny tråd Svara på tråd  [ 327 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 33  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Impala -64 SS
InläggPostat: 10 nov 2017, 08:38 
Användarvisningsbild

Jo men det är ju viktigt att tänka på insidan balken också, inte bara det man ser :)
Anledningen till att jag byter just den balken va ju att den gamla rostat inifrån, och även mellan dubbelplåtar rostar det ju en del, så man får ju göra vad man kan för att skydda :)
Epoxyprimer är ju dessutom vattentät så den är ju klockren att måla på sånna ställen med :) ska man nu göra ett storjobb så kan man ju göra det ordentligt tycker jag :)

Jo ska bli spännande för mig med att bygga, har aldrig gjort det förut :)

Tackar! :mrgreen:

InläggPostat: 10 nov 2017, 10:42 
Användarvisningsbild

blir ju hur bra somhelst! :)

InläggPostat: 10 nov 2017, 11:02 
Användarvisningsbild

Tack, det uppskattas :)

InläggPostat: 12 nov 2017, 22:58 
Användarvisningsbild

Har varit i garaget i helgen, ganska många timmar, men har egentligen inte så mycket kul att bjuda på.. Har mest svetsat småhål, slipat fogar och lagat massa porer jag stött på. Alltså inga kul bilder att visa :) däremot har jag fått in ramen i garaget, så har ett par bilder på den att visa, ganska mycket finare nu än innan lack faktiskt :D

Bild

Lite dammig nu men man ser ju att den är nylackad i alla fall :)

Bild

Var tvungen att täcka med en brandfilt där det fanns risk att det skulle komma svetsloppor och gnistsprut på den, hade inte möjlighet att flytta iväg den eftersom det var fler som jobbade i garaget :)

Bild

En annan grej jag gjorde var att när jag svetsade under kanten längst bak så kom jag in under den delen av baken som var lackad på ovansidan, så lacken vart lite förstörd på ett ställe.. Dumt och tråkigt, men hellre det och att man vet att det är iordninggjort under än att spara på lacken och låta rosten va :) planerar ändå omlack om nåt år eller två så det får gå så länge :)

Bild

Lite svetsfogar som jag slipat också, låtit det va sen tidigare men nu tog jag tag i det :) ska underredsbehandlas sen när rosten är färdig så kommer inte synas att det inte är 100% slätt slipat, det får duka sådär ungefär :) inte helt klart med en bra bit på väg!

Bild

Och så en bild på en av dom bästa hjälpmedlen jag har fixat, mitt garage-horsäte :D klockrent när man är under och jobbar, bara fälla ryggstödet och rulla in, plus att man kan ha lite verktyg under sig, rekommenderas starkt att man bygger om man har mycket jobb att göra undertill :idea:

Bild

Av denna bild kan man lära sig att skyddsbrillor är rätt bra ibland 8-)

Bild

All for now, ha det bra så länge :D
// Danne

InläggPostat: 13 nov 2017, 15:50 
Användarvisningsbild

snart sommar :)

InläggPostat: 13 nov 2017, 15:56 
Användarvisningsbild

Ja fortsätter det såhär så, kan säga att det va många månader sen jag hade sånt här flyt i garaget :twisted: känns så jävla gött att det börjar hända nåt igen, så sommarn kan få komma :mrgreen:

InläggPostat: 24 nov 2017, 21:03 
Användarvisningsbild

Tjena alla! :D
Var i garaget i helgen, typ förra fredan, men tog inga bilder och har inte velat bara skriva nån update :) sen vart det rock at sea, jag var helt påkörd i söndags och har varit dyngförkyld hela veckan sen dess så har inte blivit något gjort med nånting sen dess :P

Nu har jag lite bilder jag tänkte dela med mig av i alla fall, och planen är väl att jag ska orka greja lite nu i helgen igen :)

Prova på lackering för polarns tjej, på min innerskärm :shock:
Bild

Balk på plats :)
Bild

Bild

Bild

Är inte helt färdigsvetsad än, men gasen tog slut så måste fixa ny sån innan jag kan fortsätta :)
Känns som ett jättestort steg på vägen är avklarat nu när jag fått dit den däringa balken, har hållt på och lagat bakom den ett bra tag nu :) så nu är det inte så asmycket kvar, typ punkta det sista på balken som jag inte kunde senast, sen är det bara botten på baljan kvar, så det borde gå rätt så smidigt tycker jag, sen är det en del gamla svetsar kvar att slipa och så men det går rätt fort bara man tar tag i det :D

Ha det bäst!

Juste! Är just uppe i sammanlagt 500 timmars aktivt jobb på bilen nu, det lär ju kunna räknas som en liten milstolpe :lol:

InläggPostat: 29 nov 2017, 01:34 
Användarvisningsbild

Tjena tjena :)

Garagekväll igen, svetsat färdigt balk :) sen gick min roterande luftdrivna slip av (bokstavligt) så har inte kunnat slipa svetsar och sånt än, men istället för det så började jag med nästa grej, nämligen att byta balja :)

Gick rätt smidigt att kapa ur faktiskt, råkade kapa mig i lillfingret men i övrigt inga konstigheter, mätte noga först bara :)
Dock höll jag på att kapa tankbandsfästena i två delar för jag glömde att dom satt där :lol: men ingen skada skedd, kände att kapen gick tyngre och då upptäckte jag varför, i tid som tur var :D

Har tre bilder att bjuda på, här har ni hålet jag gjorde i bagaget :) (som om jag inte skulle va färdig med att kapa golv snart??? :roll: :P )

Bild

Old vs nytt från Classic Industries :D

Bild

Sen så tänkte jag visa att man kan se ljust genom rost också :lol:

Bild
Kan lova att det är värre än det ser ut, man skulle nog kunna sticka en skruvmejsel genom den där lite var som helst utan vidare :P

Sen tycker jag ni är dåliga på att kommentera, nu har i alla fall jag bättrat mig med uppdateringarna :mrgreen:

Ha dé!
//Danne

InläggPostat: 29 nov 2017, 18:21 
Användarvisningsbild

Vackert! :D

InläggPostat: 29 nov 2017, 19:02 
Användarvisningsbild

Tack du! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 327 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 33  Nästa