Har varit i garaget i helgen, ganska många timmar, men har egentligen inte så mycket kul att bjuda på.. Har mest svetsat småhål, slipat fogar och lagat massa porer jag stött på. Alltså inga kul bilder att visa

däremot har jag fått in ramen i garaget, så har ett par bilder på den att visa, ganska mycket finare nu än innan lack faktiskt

Lite dammig nu men man ser ju att den är nylackad i alla fall

Var tvungen att täcka med en brandfilt där det fanns risk att det skulle komma svetsloppor och gnistsprut på den, hade inte möjlighet att flytta iväg den eftersom det var fler som jobbade i garaget

En annan grej jag gjorde var att när jag svetsade under kanten längst bak så kom jag in under den delen av baken som var lackad på ovansidan, så lacken vart lite förstörd på ett ställe.. Dumt och tråkigt, men hellre det och att man vet att det är iordninggjort under än att spara på lacken och låta rosten va

planerar ändå omlack om nåt år eller två så det får gå så länge

Lite svetsfogar som jag slipat också, låtit det va sen tidigare men nu tog jag tag i det

ska underredsbehandlas sen när rosten är färdig så kommer inte synas att det inte är 100% slätt slipat, det får duka sådär ungefär

inte helt klart med en bra bit på väg!

Och så en bild på en av dom bästa hjälpmedlen jag har fixat, mitt garage-horsäte

klockrent när man är under och jobbar, bara fälla ryggstödet och rulla in, plus att man kan ha lite verktyg under sig, rekommenderas starkt att man bygger om man har mycket jobb att göra undertill

Av denna bild kan man lära sig att skyddsbrillor är rätt bra ibland

All for now, ha det bra så länge

// Danne