Hej alla glada, sommaren är här!
Nu var det ett tag sen jag var inne och skrev här, men för en gångs skull så har det faktiskt inte stått stilla under tiden, har hunnit med en del faktiskt

Golvet på vänstersidan bredvid baljan bak är i princip klart, och det vart nästan helt custom made av mig, bara lite plåtremsor här och där som är kvar från original

Högersidan är inte alls lika dålig som vänster, men den är inte bra den heller, så där håller jag på nu och svetsar för glatta livet

borde inte ta alls lika lång tid som vänster. Det är fan sjukt hur lång tid det tar om man ska göra det seriöst och tillverka allt själv

Efter det här på högersidan nu är det lite hjulhus på vänster sida kvar, sen kan jag nog svetsa dit den stora golvplåten igen

efter det är det baljbotten kvar att byta, och balken allra längst bak bakom baljan. Och två små balkar under baksätet. Tror inte jag får ut den i sommar, men hellre det och göra det ordentligt än att stressa ihop något halvdåligt som ändå måste göras om efteråt

Nog talat, här kommer lite bilder på spektaklet

Gammal vs ny

Här har vi ännu ett pressverktyg, för "kupolen" som sitter över karossinfästningsbulten längst bak

Såhär ser man ut om man har slipat till ett kupolpressverktyg

Färdigt resultat:

Ett blivande hjulhus, en del av det i alla fall

Klar vänstersida, ser inte rätt ut på bild pga alla färgskiftningar och skit, är nöjd med resultatet

Smålagning

Custom by me

Högergolvet in progress

Har även köpt en ny svets, en ESAB LKA180 3-fas så nu blir allt mycket mer lättjobbat också, det är en jäkla skillnad

Hörs och ses, hejhej!