Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 03:42

Ny tråd Svara på tråd  [ 327 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 33  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Impala -64 SS
InläggPostat: 11 jan 2015, 14:25 
Användarvisningsbild

Hallå igen impala vänner, god fortsättning! :)

I vinter kom hon in i garaget tidigare än förra året i alla fall, och fick tid över igår så jag åkte dit en sväng :)

På schemat för vintern står:
Ramlyft och rostlagning av fästen i framförallt karossen :) (är faktiskt lite nervös, har aldrig vart med om nåt liknande förut..)
Antagligen renovering av bakvagnen :)
Renovering/översyn av motorn, inte för att det behövs egentligen, men då har man det gjort :)

Får hoppas det inte blir lika stressigt som förra året :P
Igår plockade jag av huv, framskärmar, innerskärmar och började plocka ur inredningen lite smått. Blev inga bilder pga inget ledigt minne i telefonen :roll: :lol:

Fortsättning följer, ha det så länge :)

// Danne

InläggPostat: 16 jan 2015, 18:27 
Användarvisningsbild

Var förbi garaget en sväng i förrgår och lite idag innan jobbet, men har inte blivit några längre stunder tyvärr.. :|

Har i alla fall plockat ur inredningen; bucketseats, baksoffa och sidopaneler bak, mittkonsoll och matta :) har även skrapat bort det mesta av ljudisoleringen jag la på golvet i våras också, kan inte ha det där när jag ska svetsa och fixa.. Ska inte ha den sorten heller, det var "skumgummimatta med blank yta" från biltema, och tror jag satsar på nån form av bättre butylmatta, typ 2mm Silent Coat istället :)

Fortfarande inga bilder, måste styra upp det här nu känner jag, vill ju dela med mig :)
Fortsättning följer! :)
//Danne

InläggPostat: 17 jan 2015, 09:43 

Tjena .. Ja in med lite mer bilder. Snyggt jobbat :)

InläggPostat: 05 feb 2015, 21:04 
Användarvisningsbild

Nu har det blivit just så som jag bestämde mig för att det inte skulle bli.., det har stannat av :P

Men med god anledning i alla fall, har blivit erbjuden ett annat och mycket bättre garage att flytta till :D varit på gång i ett par veckor, och blev klart igår. Så nu blir det packning igen, antagligen inflyttning i april men kan bli tidigare om jag har tur :)
Trist bara att flytta igen, senast var ju i oktober..

Nu kommer jag ju knappt bli klar med bilen i sommar alls :/

InläggPostat: 06 feb 2015, 08:40 

läste precis hela din tråd .. Snyggt jobbat . lycka till med nya garaget .
Själv längtar jag efter första sommaren men min 62:a , köpte den i somras relativt sent så det blev inte mycke åka av .. Men efter slit igaraget i vinter så känns det nice att få rulla ut den igen .. lite finare lite bättre :)

InläggPostat: 06 feb 2015, 12:20 
Användarvisningsbild

Fan va roligt att höra att du gillar vad jag gjort och la ner tiden på att läsa allt :) alltid roligt att få lite cred :)

ja nya stället blir nog mycket bättre, det är lite större, det finns kallförråd (saknar det nu)
jag kommer kunna ha bilar parkerade utanför om jag vill (det är strängt förbjudet i mitt nuvarande)
jag kommer ha tvåpelarlyft
Och det viktigaste av allt; jag kommer få svetsa! :P
Dessutom ligger det säkert 2 mil närmare hem :) så det blir nog bra, segt bara att packa ihop allt igen när man just fått ordning :P

Ja men då har du ju det bästa att se fram emot, nämligen att rulla ut bilen ur garaget första gången den ska ut, beundra resultatet av vinterns slit och veta att man faktiskt gjort det själv :D en helt otrolig känsla, med all rätt känner man sig stolt :)

InläggPostat: 11 sep 2015, 05:55 
Användarvisningsbild

Halloj!
Nu gör sig samvetet påmint om att det var länge sen man gjorde någonting åt projektet, och även länge sen man la upp nånting här :oops:

I alla fall: efter att ha flyttat garage så vart bilen stående orörd ett bra tag, kom mycket emellan.. Har bytt koppling på en Honda civic åt en kollega, polerat en Audi åt samma killes bror, i princip renoverat motorn och elsystemet i en gammal båt, lite småservicear, ett återupplivningsförsök av en gammal Opel, och nu håller jag på att göra iordning en krockad BMW till mamma :roll: mycket grejer blir det :lol:
Plus att familjen ska ha sin tid.. :)

Har i alla fall lossat på nästan allt på impalan för att ramlyfta, och delat på det som ska delas på, enbart 2 bult och själva lyftet är kvar :)

Hoppas kunna uppdatera lite oftare framöver :) bjuder på en bild från när jag bytte garage :)

Bild

Stay tuned for more!

InläggPostat: 13 dec 2015, 00:50 
Användarvisningsbild

Nu har det hänt! :D
Karossen är lyft! Och det har gått rätt bra en så länge, har inte några bilder än för dom finns på en kompis telefon, men lägger upp när jag fått dom :)

Nu är planen såhär: inspektera precis vad som behövs för ekonomiplåt och beställa det,
Sen under tiden jag väntar på att få hem det så blir det att rensa ramen, rostlaga om det behövs, skicka iväg den på blästring och lack och under tiden jag väntar på den rostlaga så mycket jag kan i karossen. Sen blir det renovering av bakvagn och så när jag ändå håller på tänkte jag :)
Det är kul att äntligen säga att man gjort något vettigt.. :roll: ;)

Hoppas ni har det bra, nu ska jag sova, godnatt :)

InläggPostat: 13 dec 2015, 10:44 

Snyggt jobbat .. Mer bilder :)

InläggPostat: 13 dec 2015, 14:17 
Användarvisningsbild

Härligt! Skulle åsså vilja ramlyfta, men det får ske när bra garage å ork finnes! ;)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 327 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 33  Nästa