Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 17:29
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
GURRA
|
Inläggsrubrik: Montera headers Postat: 06 jan 2011, 16:13 |
|
|
|
Hey
När min motor blivit färdig renoverad så tänkte jag montera fullängds headers på den,,, Men!! är det någon som har erfarenhet av passformen på dessa till en Impala 65a med smallBlock & PowerGlide låda!!! Tänkte självklart köpa färdiga passande till denna modell men det är ju inte alltid som de passar utan modifikationer ändå.. Så är jätte glad för lite info om passformer å rekomendationer av fabrikat på headers.. samt nån bild på detta med Sb & Pg lina, Har bla kikat på Hedmans Å summits egna.. // Gurra
|
|
 |
|
|
knugen
|
Inläggsrubrik: Re: Montera headers Postat: 07 jan 2011, 10:40 |
|
|
|
köpte fullängdsheaders till min 60a från hedmans och på ena sidan passa dom bra med andra sidan tog ett rör i länkarmen. men det löste sig till slut. //Tommy
_________________ -:1960 Impala 4dr ht:-
|
|
 |
|
|
Christian-L
|
Inläggsrubrik: Re: Montera headers Postat: 03 mar 2011, 14:21 |
|
|
Samma problem åt mig när jag montera på min -65 funka bra på ena sidan, sen att dom gick extremt långt ner var inte så kul heller funkar nog bra på en gubb hög bil, jag skulle föreslå dom kortare headersen och lite dyrare så dom inte spricker vilket jag hört är vanligt sen är det garanterat bättre passform om man betalar lite extra 
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina