Tack som fan för alla kommentarer, uppskattas ska ni veta

Det är faktiskt originalkulör på bilen

när lackeraren skulle ta fram färg efter bilens färgkod så fanns inte den kvar i systemet längre, så vi använde en spectrometer (eller vad det heter) och fick fram en 85% matchning med en Honda färg.
Jag var inte helt nöjd, och då sa lackeraren att han hade en pensionär som tyckte det var kul att komma och hjälpa till med att bryta färger för att matcha dom bättre, och vi bestämde att han skulle ringa pensionären

Det visade sig att han jobbat som tekniker på färgtillverkaren Standox, och hade kvar lite gamla pärmar och register från den tiden, och i sina egna papper hittade han min färg, färgkod 918 från GM med recept och allt

Så man skulle kunna säga att det var en ren tillfällighet att jag fick tag på rätt färg

Var och köpte kudde till lådan idag (90 spänn

) som jag sedan bytte, och nu skrapar hon nästan inte i nånting så länge man inte trampar fullt ungefär, så ska byta motorkuddarna också så kanske problemet försvinner helt precis som Kungen föreslog

Har även planer på att byta karossbussningar också senare, så blir förhoppningsvis mer plats även för mig vid fördelaren

Såhär såg gamla kudden ut, har antagligen suttit sen 1964

Nej har ingen avtappningsplugg på min axel heller, så det var nog bara tidiga årsmodeller i så fall..?
Här kommer lite fler bilder från veteranträffen igår kväll, precis som utlovat

Håll tillgodo sålänge

// Danne