Kan förklara hur jag gjorde hela skiten.
Bottenplattan är laminerad masonit 3mm och ska vara nå oljebehandlat? för att tåla fukt mer, körde sen comet spraylim och 3mm skumgummi på den sidan man klär. I nederkant, vid det röda, där det är stoppat, tjock vadd 1cm dubbelvikt.
Jag valde att inte sy i vadden på plats utan gjorde sömmarna innan och stoppade efteråt. Det är egentligen snyggare att sy över men min vanliga maskin klarade inte de.
Sen är vinylen sträckt i två omgångar och häftad på baksidan.
Sist är listerna i uppkant häftade från baksidan och i nerkant limmade med veidecs QGL.
Köpte nå små intejättefula självborrande på Bauhaus och drog fast med, ingen aning om hur de sitter från början då jag inte hade så mycket klädsel kvar i bilen att gå efter
Den plåtkanten som är vikt i överkant mot rutan sprayade jag bara svart och satte bakom.. Absolut inte det snyggaste och skulle inte rekommendera någon att göra så men då jag gjorde dörrsidorna utan att ha bilen hemma så var det omöjligt att kunna måtta för att klä med den ihop med resten. Får bli ett projekt till nästa vinter.
För hålen för vevar skar jag kryss, skärde bort skumgummit, vek in vinylen på baksidan, häftat och sedan är det limmat runt hela kanten på baksidan med ett typ av lim som blir som en tjock halvmjuk ”gummi” kant.
Har gjort alla delar av inredningen på samma sätt, samma skiva och skumgummi.
(Tex panelerna vid bstolpen, panelerna brevid soffan bak upp mot sidorutan osv)
Nu tror jag att jag fick med allt