ChevaPate skrev:
Trots merjobb hade jag satsat på 700:an av dom alternativen, jäkla schysst med överväxel
Sen måste jag ställa en fråga: om man inte kopplar in lockup:en går lådan varm!?
Om man tex. Åker i Norge med mycke berg å dalar så åker man definitivt inte med lockupen inkopplad då växlar lådan ihjäl sig ,men den går inte varm pga urkopplad..

Jag vet att TV-kabeln är livsviktig att justera rätt!!!
Löwen tar 18000 för en fabriksny 700!!
Det är värme som dödar en automat och en lockuplåda är byggd för att låsa convertern vid landsvägskörning för att ta bort slirningen som orsakar värme.
Har ingen egen erfarenhet av att lådan går sönder av ej inkopplad lockup då jag alltid har sett till att den funkar.
Men jag har renoverat ett par lådor och då har renoveringsgubben alltid sagt att lockupen måste funka annars får du ingen garanti då lådan går varm/varmare än normalt.
Som sagt jag är ingen expert, ring en seriös växellådsrenoverare och fråga om man kan köra utan lockup så får du se vad han svarar.
Sen tycker jag att om man lägger massa pengar så gör man allt rätt och kopplar in lockupen istället för att skita i det.
Så svårt är det inte och det finns massa olika kit att köpa om man inte vill eller kan bygga nåt eget.