Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 16:43
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Underhåll och reparation
|
Sida 1 av 1
|
[ 5 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
mrx2
|
Inläggsrubrik: trög växelväljare och dålig blinker. impala 66 cab Postat: 27 maj 2013, 09:52 |
|
|
|
Hej impala vänner! Har en 66 cab. När jag fick hem bilen så satt spaken typ fast i "inne" läget. Går att växla men man måste skjuta fram spaken får att låsa växelläget. Fjädern är hel och jag har matat i typ litervis med olja. Någon somvet hur man demonterar den? Haft loss ratten men kommer inte ner så jag kan få ut den som går i rattstången.
sedan har jag ett problem till. Blinkern. Den blinkar bara ute när jag håller spaken åt höger el vänster. Slår jag bara den åt höger el vänster så tickar bara relä.
Haft isär den lilla "lådan" med bläck som styr detta och böjtoch slipat. Funkade ett tag sen la det av igen. Finns den att köpa löst?
tackpå förhand
|
|
 |
|
|
ruben
|
Inläggsrubrik: Re: trög växelväljare och dålig blinker. impala 66 cab Postat: 27 maj 2013, 22:46 |
|
|
|
Smörj växelväljaren längst ner på rattstången dvs i motorummet
|
|
 |
|
|
mrx2
|
Inläggsrubrik: Re: trög växelväljare och dålig blinker. impala 66 cab Postat: 28 maj 2013, 06:17 |
|
|
|
Har som skrivet smörjt med massa olja både uppifrån vid ratten och i motorrummet. Blivit bättre men jag tror det kärvar i rattstången. Hur får man isar det?
|
|
 |
|
|
Ölandsbron
|
Inläggsrubrik: Re: trög växelväljare och dålig blinker. impala 66 cab Postat: 28 maj 2013, 11:26 |
|
|
|
Har samma problem på min 66a. Har smörjt både uppe och nere men inget hjälpte. Får bli vinterns projekt!
|
|
 |
|
|
larsd81
|
Inläggsrubrik: Re: trög växelväljare och dålig blinker. impala 66 cab Postat: 03 jul 2013, 20:37 |
|
|
|
ang blinkersen så hade jag samma problem å bytte blinkersomkopplaren i rattstången å sen funkar de fint
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 5 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Underhåll och reparation