Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 16:41
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
Rutilus
|
Inläggsrubrik: gaswire med fyrkantigt fäste? Postat: 07 feb 2013, 12:04 |
|
|
Hej! Jag har monterat ett sånt här fäste: http://www.holley.com/20-95.asp då jag håller på o byter växellåda. Det mindre fyrkantiga hålet på fästet är såvitt jag förstår för gaswiren, och är ca 13-14 mm. Min befintliga gaswire har ett runt fäste och passar inte. Har någon nån aning om nåt artikelnummer på en gaswire med fyrkantigt fäste som passar??
|
|
 |
|
|
GURRA
|
Inläggsrubrik: Re: gaswire med fyrkantigt fäste? Postat: 08 feb 2013, 19:53 |
|
|
|
Hej
Passar annars er trottelwire om fästet skulle vart runt? kanske går att använda nån sorts adapter bricka så det passar.
// Gustav
|
|
 |
|
|
Rutilus
|
Inläggsrubrik: Re: gaswire med fyrkantigt fäste? Postat: 08 feb 2013, 23:45 |
|
|
|
jag har sökt runt lite, även mailat Holley som hänvisade till Lokar (tillverkare av gaswirar) som svarade att det verkar som om de fyrkantiga varianterna av gaswire inte tillverkats sen 70-talet. Jävla mongon som tillverkar fästen som ALLA får fila till för att få runda wirefästen att passa till. Nåja, då behöver jag inte jaga vidare, bara att ta fram filen.
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina