Det sitter en 327:a i den och troligen en 350 (3 stegsautomat)
Fast växelådan har extremt korta lägen på spaken och på konsolen är det markeringar för en 2 stegs låda. Tog en stund själv att fatta det . men 5 markerinagr och 6 lägen på lådan . dock följer den inte markeringarna på konsolen alls .
Så jag "antar" eller gissar får man väl säga att det varit en ratt automat med så korta täta steg . ej säker ??
Förövrigt så är bilen hur skön som helst att köra Helnöjd med den .
Har precis skaffat en ny startmotor till den och grenrörspackning . för den läcker lite .
Dock inte om man står still och gasar då hörs inget utan när man rullar/kör och gasar smätter det . men köpte nya grejer på hansen racing som ligger i baksätet och väntar på montering

EDIT:
jo får tilläga denna annons
http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrole ... ?ca=16&w=1Det är den andra bilen som syns brevid min på ett av korten. Säljes av samma firma jag köpte min av .
Ifall ni tittar på denna så tror jag det sitter en mindre motor i (204hk) och sprucken lack på ena flygeln + smälld bak ena hörnet bak är snett och kofångaren sticker ut mer på ena sidan (fast svårt se på korten han lagt upp) . Jag kollade nämnligen på denna med innan jag valde den jag köpte . Sedan tickar / knackar ur ena cylinderaden . fast han e ful som inte nämner defekterna i annonsen.
Vet jag tog bilder på den får leta vart jag lagt dom.