som rubriken lyder är min vil riktigt svårstartad när den stått över natten tex..dock inte varje gång...
man kan få stå och nöta på starten tills nästan batteriet drar ut innan den hoppar igång..spelar inte så stor roll om man pumpar på gasen eller inte,ger chok(svårt ord) bensin får den...oftast hostar den igång nångång precis när man släpper av starten...min fundering ska det vara så enkelt som stifften??eller har det nått med soppan att gör ändå...nån inställning????
även ett till problem som uppkommit att när man håller på att starta bilen allt går som det ska men den startar inte utan släpper av nyckeln ch provar igen är den helt död...klickar inte ens i startmotorn..kan ha ett fullladdat batteri..detta kan även hända när jag åkt och stängt av bilen i 2min så kan den vara helt död...då får man tjuvstarta den med en skruvmejsel nere på startmotorn...polaren har samma på sin 66a caprice fast hans är oftare så...han provade koppla en startknapp ist för tändningslås men samma sak iaf,,han bytte till en ny startmotor men samma sak...ska det vara så att det är erg på nån kabel till startmotorn??ibalnd händer det inte på en vecka ibland flera gånger om dagen..
mina kablar är nya för ca 3år sen med startmotor och hela balleten..
kanske lite luddiga förklaringar men hoppas ni förstår