Krille skrev:
Jag chansade på någon trasig vacuum slang innan men det verkar fel.
Tog detta på ett annat forum:
DET FINNS TRE VANLIGA ORSAKER TILL FLÖDNING
A. Motorn startas och bränsle flödar över toppen av förgasaren, eller rinner ner i insuget. Detta orsakas av antingen skräp i nålventilen eller av en kärvande flottör. Några lätta knackningar med skaftet av en skruvmejsel i närheten av bränsle ingången kan få skräpet att lossna eller flottören att släppa.
B. Motorn stängs av och bränsle droppar ner i venturin och vidare ut vid spjällaxeln och ner i insuget. Detta kan orsakas av att bränsleledningen är placerad för nära varma motordelar, avgassystem eller kylare. Detta gör att bränslet expanderar i ledningen och trycket ökar så pass att nålventilen inte kan hålla emot, och bränslet trycks förbi nålventilen och orsakar flödning. Bränslet kan också koka i förgasaren p.g.a. felaktig eller saknad packning eller distans mellan förgasaren och insuget. Ett "hot-spot" spjäll i grenröret som kärvat fast i stängt läge kan orska förhöjd temperatur under förgasaren och få bränslet att koka över och orsaka flödning som gör att motorn blir svårstartad varm.
C. När det är onödigt högt bränsletryck. För högt bränsletryck kan orsakas av en felaktig eller trasig bränslepump. Detta orsakar flödning. Kolla fabrikantens specifikationer för korrekt bränsletryck.
Hade inte du nyss monterat headers? Ligger bränsleledningen för nära???
Jo men bränsleledningen går inte nära. Den surar direkt när den är kall. Nar jag försöker starta den så sprutar det bensin i röret som är ovanpå förgasaren vid choke spjällen. Låter otroligt att båda förgasarna har samma fel och att felet kvarstod efter att jag haft isär förgasaren. Den gick riktigt innan. Kört nästan 100 mil med dom headerserna. Bytte till en helt ny pump idag.
suck. Hatar såna här problem