mbc skrev:
Du behöver inte ta loss snäckan.
Gör det med snäckan på plats.
Är du väl förberedd gör du det på en timme.
Riktig avdragare till pitmanarmen, en rejäl tre-armad, den kan sitta bra...
Låsringstång inte minsta modellen och ett par typ gipsskruv till att dra ut packboxen med.
Och rätt hylsa till pitmanarmens mutter.
Jag brukar använda en skruvdragare och bara köra in skruvarna en bit sen dra ut p-boxen med en tång.
Glöm inte skaffa en lämplig rörbit till att knacka in den/dom nya packboxarna med.
Har du kollat om det är 2 packboxar?
Isåfall måste du även byta den inre, den yttre fungerar mest som dammskydd, det är den inre som är högtryckstätningen.
Dina tips och guide uppskattas mycket
Nackdel och varför jag funderar på att montera loss snäckan är för att jag inte har tillgång till lyft, och det är ganska mörkt i garaget (står långt in) samt aldrig gjort det förut, så ligga upp och ner och dona med dessa bitar medans bilen vilar på pallbockar känns som något kommer gå galet... då verkar det enklare att skruva loss den och dona hemma på köksbordet, systemet är ändå tömt på olja, och den behöver en ordentligt rengörning efter all klibbig servovätska...
Nee har inte kollat om det är två, jag mailade med hansen och efterfrågade packbox till Impala 65 och fick att packboxen ingick i ett tätningskit till styrsnäckan, så antar allt man behöver hänger med där...
Riktig avdragare har jag inte, men en stor polygrip, borde funka?
låsringstång har jag inte heller, kanske får köpa en...
vad behöver det vara för storlek på rörbiten? =)