Börjar med lite historik.
Jag köpte den här bilen i Los Angeles 2009, importerade den till Sverige och ägde den i ca: 1,5 år innan jag sålde den.
Det dröjde inte lång tid innan jag tänkte; "Varför sålde jag den? Jag tyckte ju om den!"...
Sedan dess har jag "följt" bilen, dvsa kikat in på transportstyrelsen då och då för att se vem som ägde bilen. För några år sedan så bad jag min kusin att ta kontakt med den dåvarande ägaren via facebook då han inte hade något telefonnr att få tag på via eniro, han skickade ett meddelande å mina vägnar men vi fick inget svar...
Förra veckan sökte jag på bilens regnr igen och såg då att bilen hade bytt ägare för ca: 1 år sedan. Den här gången hittade jag ägarens telefonnr på eniro och tänkte; "Fan jag chansar och ringer och hör om bilen är till salu, man kan inte få mer än ett nej".
Jag ringde i torsdags för en vecka sen. Ägaren svarade, varpå jag berättade vem jag var och att det var jag som importerade bilen för ca: 9 år sedan.
Jag frågade lite försiktigt om bilen var till salu?
Det blir lite tyst i andra änden varpå han säger på bred värmländska; "Könstigt att du ringer, jag hade tänkt sätta ut bilen på annons för att sälja den."
Jag skrattar till och säger; "då kommer jag upp och kollar på bilen!"
Han säger; "Jag tror nästan att det är dolda kameran när du ringer nu!"
Brände till Värmland tidigt i söndags för att kolla på bilen och lite till min förvåning så såg bilen fortfarande riktigt fin ut, lite smågrejer har givetvis hänt på ca: 7 år (konstigt vore annars) men på det stora hela så är den sig lik.
Jag kunde knappt hålla mig från att säga: "Jag tar den!", men efter lite pris-diskussion så skakade vi hand och bilen vart återigen min.
Pröjsade med swish (jäkligt smidigt), affären vart klar på ca: 10 minuter, därefter bjöds det på fika i solen. *Trevligt*
Sen bar det av hemåt och bilen tuffade på jättefint hela vägen hem, tur hade vi med vädret också. Det regnade när vi drog från Sthlm men resten utav dagen var fin.
Stort tack till min polare Henning som var sällskap och CO-driver!
Har lite planer för bilen (det är därför den hamnar i projekt-tråden trots att den är rätt fin som den är), först blir det lite småfix men tanken är väl att det ska bli lite mer omfattande renoveringar/ombyggnationer utav bilen framöver.
Ska bli kul med en bil att fippla lite med.