black66 skrev:
Tak för alla glada tillrop.
Nu har jag haft den en stund och kunnat bilda mig en uppfattning av vad jag köpt.
I stort är den OK, rost i koffertgolvet och höger tröskel men i övrigt verkar ram och kaross vara i bra skick. Bakaxeln behöver nya packboxar( byter lager samtidigt ).Annars verkar det vara en ordentlig service med olja,filter,tändning o.s.v. som behövs. Plus lite plock med instrumenteringen,det verkar som den renoverats i USA och de har tröttnat när de skulle sätta ihop den.Är det någon som har måttet på kick-down staget mellan motor och låda? Mitt blev nog kvar i USA så jag får göra ett nytt. Classic industries vill ha $20 för ett vilket torde innebära drygt 200 spänn hemma hos mig ( får mycket gängstång och kulleder för de pengarna ).
// C
Jag gjorde ett eget till min då det blev byte från pg till th350.
Jag tog först en svetstråd som mall från rattstång till låda, efter att jag böjt till den så den inte tog i någonstans så tog jag ett armeringsjärn och bockade den likadant som svetstråden och borrade ett hål i båda ändar där jag satte sprintar
det tog väl runt 1 timme så var det klart för en provtur och det fungerar riktigt bra