Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 18:26
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
|
Sida 1 av 1
|
[ 4 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
nicke
|
Inläggsrubrik: Förgasar krångel Postat: 25 dec 2013, 12:11 |
|
|
|
Lite krångel me förgasaren på en caprice 68. Det är en 2 portare och jag vill tro att det är en rochester. På lågt varv går den mycket fint men när jag gasar upp den svarar den dåligt plus att den bara blöddrar har skruvat lite fram å tebax på dom två skruvarna som sitter sitter i botten framåt men jag vet inte riktigt vem som är luft och bensin av dom å jag får ingen riktig ordning på de. Någon som vet bättre än mej?
|
|
 |
|
|
impala62bb
|
Inläggsrubrik: Re: Förgasar krångel Postat: 25 dec 2013, 22:07 |
|
|
|
så vitt ja vet så är skruvarna bara till tomgångsdelen, det låter som det är skit i den eller kanske fel flottör nivå
|
|
 |
|
|
nicke
|
Inläggsrubrik: Re: Förgasar krångel Postat: 25 dec 2013, 22:15 |
|
|
|
Ok ska ta och kolla flottörerna isf den flödade faktiskt över en vända och tror faktist detta blev efter det, kanske hängt sej då eller nåt?
|
|
 |
|
|
impala62bb
|
Inläggsrubrik: Re: Förgasar krångel Postat: 25 dec 2013, 23:19 |
|
|
|
ja de kan det vara, har även vart med om att det gått hål på flottören men då flödar den hela tiden.
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 4 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina