Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 17:16
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
| Författare |
Meddelande |
|
Christian-L
|
Inläggsrubrik: Re: kan starta i drive läge Postat: 03 mar 2011, 14:28 |
|
|
|
Kan vara så enkelt att du bara behöver justera staget som gÅr från rattstången ner till växellådan upp eller ner finns en "sensor" där som säkert tror att den står i park eller neutral men är igentligen på D testa justera staget åt något håll å se hur blir. Svårt att förklara men hade detta problem På min efter växellådsbyte
|
|
 |
|
|
Friddeman
|
Inläggsrubrik: Re: kan starta i drive läge Postat: 03 mar 2011, 18:00 |
|
|
Dom två stiften vänster på "kontakten" är till själva startspärren, dom två till höger har jag för mig används till backljus.. så dom behöver du inte bry dig om om du inte vill ha backljus villsäga. Här har du en bild på hur ser ut på min http://i1115.photobucket.com/albums/k54 ... ontakt.jpg
|
|
 |
|
|
tjomp
|
Inläggsrubrik: Re: kan starta i drive läge Postat: 19 apr 2011, 03:36 |
|
|
|
Om själva givaren är "glapp" ska den dras så mycket det går / behövs åt vänster, då kan den nypa i. bytte min nyss. och jag vette tusan vad dom gjort med den. själva klykan hade gått av på mitten och metallen på själva "huset" hade slitits ner. antagligen har den suttit löst och man har provat med att slå i parken hårt. inga problem att byta och kostade bara 190:- / tjomp
|
|
 |
|
|
tjomp
|
Inläggsrubrik: Re: kan starta i drive läge Postat: 19 apr 2011, 03:39 |
|
|
Friddeman skrev: Dom två stiften vänster på "kontakten" är till själva startspärren, dom två till höger har jag för mig används till backljus.. så dom behöver du inte bry dig om om du inte vill ha backljus villsäga. Här har du en bild på hur ser ut på min http://i1115.photobucket.com/albums/k54 ... ontakt.jpghelt rätt. dom två till höger är backljus. har du en besiktad och klar bil och struntar i startspärren så kan du ta en 5cm lång kabel med flatstift i varje sida och trycka i kontakten så är det bara och starta och köra ( kontakten till vänster på 'halvmånen'* då kan du alltsp starta på alla växlar. i hudiksvalls trakten är det ovanligt att dom kollar detta. besiktade två bilar på två dagar och dom kollade inte detta.
|
|
 |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina