Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 17:34
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
stardes
|
Inläggsrubrik: Plocka ner kardan på impala 65 Postat: 06 apr 2011, 20:38 |
|
|
|
Hej
Någon som har koll på hur jag smidigast plockar ner kardan på min bil?
Vet inte om det är orginalbakaxel, men det sitter en 350 motor i och en TH700-låda i den. Ser ut som jag behöver ta isär knutkorset för att få ner kardan. Jag skall byta pakbox vid ugående axel i växellådan.
|
|
 |
|
|
GURRA
|
Inläggsrubrik: Re: Plocka ner kardan på impala 65 Postat: 06 apr 2011, 21:12 |
|
|
|
Hey
Det lättaste sättet är nog att släppa överfallen på bakaxeln tot 4 bult/muttrar å lirka lös den.. Sedan är det bara att dra ur den ur lådan men va beredd på att det kan rinna ur olja från lådan.. Ta en bryt krok å dra ur gamla P-boxen ta sedan en lagom stor hylsa till hjälp när du ska knacka dit den nya så den inte demoleras eller blir sne.
OBS märk upp hur knutkorset på kardan satt i bakaxel yoken så du inte sätter den ett 1/2 varv fel, då kan du få obalans beroende på hur kardan är balanserad..
|
|
 |
|
|
stardes
|
Inläggsrubrik: Re: Plocka ner kardan på impala 65 Postat: 11 apr 2011, 18:57 |
|
|
|
Tack för info, packbox bytt och ser ut som att det inte läcker någon olja längre.
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Motor och drivlina