Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 21:24

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Motorrenovering
InläggPostat: 21 aug 2013, 22:57 

Är det nån som har erfarenhet av motorrenoveringskit? Man kan ju köpa hela kit med allting, man undrar om det är bra kvalitet för det är ju ganska bra priser på dom tycker jag. Funderar på att gå igenom 396:an i vinter och fräscha upp den lite. Det vore kul att höra om nån annan har använt sej av nåt sånt kit.

Inläggsrubrik: Re: Motorrenovering
InläggPostat: 22 aug 2013, 16:17 
Användarvisningsbild

Hej! Har du tagit isär motorn än.... Om inte vänta med grejer tills du vet hur det ser ut
Om du inte redan bestämt dig för borr å stroke å kompressor å lustgas å....... ;)
Skall själv fixa med hjälp, min 396:a i höst..... Men det blir troligen bara ram å vevlager kolvringar oljepump kamdrivning hona cyllarna å en vass kam å nyrenoverade toppar.... Men vi får se... Motorn skall isär å tvättas å inspekteras :?

InläggPostat: 22 aug 2013, 17:15 

det viktigaste är att mäta upp ALLT. stakar, vev, lagerspel allt allt

InläggPostat: 22 aug 2013, 18:42 
Användarvisningsbild

Exakt! Dom där jäkla tusendelarna hitådit! Sånt pillipill man ödmjukast ber såna som kan :P

InläggPostat: 22 aug 2013, 19:02 

Nej jag har inte tagit isär motorn ännu, jag tänkte väl göra detsamma med min. Men tidigare ägare har gjort åt motorn nån gång men riktigt vad vet jag inte. Den går som en dröm men drar alldeles för mycket olja tycker jag. Han som jag köptebilen av sa att det är dags att byta ventiltätningar, spelar ingen roll tyckte jag eftersom det är lätt gjort. Beställde tätningar och skulle byta en lördag, tog isär grejorna bara för att upptäcka att det inte alls var lika som satt där som jag hade fått. Pratade med motorslip i uppsala om det och han sa att dem tätningarna som satt på min är bra doningar och inte går att montera utan att fräsa av styrningarna. Han var ganska säker på att oljan inte försvinner den vägen. Då tänkte jag att det är lika bra att gå igenom motorn i vinter. Naturligtvis plockar jag ner den innan jag köper grejor. Jag tycker som sagt att det är bra priser på dom där kiten, men man vet ju inte om kvaliteten är bra. Man har ju hört om kinagrejor och sånt. Det kunde vara bra och få utlåtande av nån som använt såna grejor tänkte jag.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ]