Bagarn skrev:
ja men det är ju likadant med sossarna, om inte än värre. jag blir så jäkla trött på att man inte får ha en flagga och bli kallad för rasist då, jag hade en svensk flagga på min balkong, det var ett jäkla liv, ungdomar kastade 'ägg och hotade och allting., bedrövligt att man ska bo i ett sånt här jäkla land. Det verkar som det är fult att gilla sitt land, om det nu är nåt att gilla längre,
tack för ordet
Hur menar du nu? Är sossarna likadana som nordiska motståndsrörelsen? Eller värre ändå?
Jag antar att det var Svenska flaggan du hade på balkongen? Ja tyvärr så har väl rasisterna använt den Svenska flaggan så pass flitigt att den har kommit att bli en symbol för just det som den inte ska stå för.
Det är ganska stor skillnad mot USA tex där var och varannan Amerikan har den amerikanska flaggan (stjärnbaneret) på husfasaden.
Nej den frågan kan man ju verkligen ställa sig, visst har Sverige många bra sidor men det finns en jävla massa skit i det här landet också. Jag vet inte om jag skulle kalla mig stolt över att vara just Svensk, jag skulle nog vara en stolt person oavsett om jag var född i Sverige eller i Mongoliet. Jag råkade bara bli född här. Sen kan man ju tycka om sitt land utan att ha den Svenska flaggan på balkongen, det tror jag att dom flesta faktiskt gör.