hawkfield skrev:
Skulle beställa nya regplåtar då jag tycker fula trasiga plåtar stör utseendet på bilen. Problemet var att bilen är svensksåld med stor skylt fram och den tvåradiga bakplåten bak. I regbeviset står det ENRADIG skylt och det ville dom skicka till mig. Det skulle ju bli för taskigt med enradig stor skylt bak!!!. Fram skulle det funka men bak går ju fetbort. Efter mycket om och men skulle det gå att ändra om man skriftligen begärde ändring med foton och mått på utrymmet för regskylten. Dömt att misslyckas tänkte man efter kontakter med gamla bilregistret på sin tid. Då fick man gå till regeringsnivå för att ändra någonting. Jag provar väl i alla fall tänkte jag och tog ett foto på bilen bak och skrev ett par rader och skickade in till Transportstyrelsen. Döm om min förvåning när det dök upp ett par "Usa plåtar" i brevlådan veckan efter. Och efter koll på nätet var det ändrat till små plåtar i regbeviset. Jäkligt smidigt. Tack för det Transportstyrelsen.
Det är standard med dom små skyltarna på alla amerikanska bilar, men ibland klickar det hos bilregistret.
Som i ditt fall om du aldrig har fått nya plåtar efter dom små infördes så står det kvar det gamla i registret därför fick du dom stora,
Man ska inte behöva bevisa att man ska ha dom små, den du pratade med visste inte hur det ska vara helt enkelt.