apyngel skrev:
okey...men vad ska man ha finns juh en uppsjö av kitt???vad kan du rekomendera och vad handlar det om för pengar??? då jag vill ha ett komplett kitt??sen tillkommer väll alla batterier också...
hur går det på bes måste den sen reg bes ..jag har nu inte bes mig ännu med airride men det har gått igenom på tidigare bilar jag haft
Du har rätt, finns hur mycket som helst att välja mellan. Inte så stort urval i Sverige dock.
Som vanligt så gäller "regeln" att man får vad man betalar för...
Priset beror helt på vad man vill ha, ett vanligt standard 2-pumps-kit ligger väl någonstans mellan ca: $1000-1500 i USA medans ett 4-pumps-kit med renoverad flygplanshydraulik med hardlines och ADEX-dumpar kan kosta upp till 10ggr så mycket.
Som sagt så finns det inte så stort urval i Sverige, här är en annons till ett nytt, komplett kit i Sverige:
http://www.blocket.se/skaraborg/Lowride ... ?ca=11&w=3Ett helt o.k kit, han som säljer det har även utbytesdelar och annat som kan behövas om något går sönder.
Sen tillkommer batterier också som du säger, det beror lite på hur många man vill ha också. 6 batterier är helt o.k om man inte vill hoppa. 36V fram och 36V bak eller 48V fram och 24V bak. Där kan man välja själv lite hur man vill ha det, mer ström/pump=snabbara lyft.
Jag ska köpa 8 nya batterier till mitt system nu i vår, återkommer med hur mycket det landade på...
Ang. regbesiktning så skulle jag råda dig till att få igenom bilen med originalfjädring och sen montera i hydrauliken. En stor skillnad mellan airride och hydraulik är att du inte kan ha några stötdämpare i fram med hydraulik, det gillar dom inte.
Sen finns det en annan väg att gå, när jag importerade min 64:a så gjorde jag en specialbesiktning hos SFRO:
http://www.sfro.comFick göra lite småfix för att den skulle godkännas, men när SFRO väl godkänt bilen så är den typreggad med hydraulik och bilprovningen har absolut inget att säga till om vad gäller den biten.
Kändes riktigt skönt att kunna glida in där utan att dom kunde säga ett jota.
(Om hydrauliken iaf).
Det är lite jobb och kostar några tusenlappar, men jag tycker helt klart att det är värt det.
Kan tillägga att Sverige och Holland är dom enda EU-länderna där du lagligt kan ratta runt med en lowrider.