Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 18:27
Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Forumindex » Teknik » Underhåll och reparation
|
Sida 1 av 1
|
[ 2 inlägg ] |
|
| Författare |
Meddelande |
|
Cq4000
|
Inläggsrubrik: Ojämn broms bak Postat: 25 maj 2012, 22:25 |
|
|
|
Åkte och besiktade och fick nedslag på att bromsen inte tog alls på vänster bak. Bytte backar, luftade runt om, ställde ut backarna och åkte och ombesiktade. Bromsen tog nu på vänster bak, men mycket senare än höger bak. Blev underkänd igen... Såg sen att hjulcylindern på vänster läckte bromsvätska, så jag lagade den med repsats då hjulcylindrarna var slut på Hansen. Den renoverade cylindern fungera och håller tätt samt att jag har valsat ned kanterna på backarna - ändå tar vänster bakbroms senare än höger. Håller på att bli tokig!
Jag har kollat bromsarna både med bakaxeln uppe på bockar och bromsa på grusväg. Finns det någon annan bättre metod???? Har kollat runt lite på nätet och hittat att det kanske är en bromsventil eller fördelningsventil som rostat och kärvat? Har inte hunnit kolla det än- var sitter den/ de?? Kan det vara något helt annat??
|
|
 |
|
|
nicke
|
Inläggsrubrik: Re: Ojämn broms bak Postat: 25 maj 2012, 23:06 |
|
|
|
Ska väl sitta en trevägs fördelare typ mitt över bakaxeln, gör det på 65an iaf ta bort den och blås ren den ifall det är nån skit som kommit med
|
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 2 inlägg ] |
|
Forumindex » Teknik » Underhåll och reparation